15 May 2011

Karathu Puji Aksi Pemain

AKSI cemerlang pemain Kelantan ketika membenam Selangor 5-1 pada pertemuan separuh akhir pertama Piala FA di Stadium Shah Alam, kelmarin mendapat pujian menggunung jurulatihnya, Datuk M Karathu.
Beliau berkata, anak buahnya wajar mendapat pujian kerana bukan mudah untuk menjaringkan lebih daripada tiga gol di Shah Alam.

“Saya berpuas hati dengan persembahan yang diberikan pemain Kelantan. Mereka bermain tanpa rasa takut walaupun sedar bermain di gelanggang lawan.
“Kesemua pemain yang diturunkan beraksi cemerlang dan mengikut arahan sepanjang 90 minit perlawanan berlangsung,” katanya.
Sambil memuji ketangkasan anak buahnya itu, Karathu berkata, kejayaan tersebut diperoleh ini hasil usaha dan kerjasama satu pasukan yang telah ditunjukkan oleh barisan pemainnya sepanjang perlawanan genting itu.
“Apa yang saya lihat, pemain beraksi lebih daripada tahap biasa sekali gus menunjukkan persembahan berkualiti di mana kita berjaya menguasai perlawanan secara keseluruhannya. Kita juga berjaya memanfaatkan peluang yang dimiliki dengan menjaringkan tiga gol di separuh masa pertama,” katanya semalam.
Mengulas lanjut, Karathu berkata, gol pertama jaringan penyerang, Muhammad Ramzul Zahini menjadi pembakar semangat untuk melakar kejayaan dalam perlawanan tersebut.
“Apa yang jelas, saya lihat hasil keazaman dan semangat tinggi yang dipamerkan dengan pelbagai variasi serangan berjaya memerangkap Selangor sepanjang perlawanan tersebut,”katanya.
Bagaimanapun , Karathu mengingatkan barisan pemainnya supaya tidak terlalu gembira dengan kejayaan itu sebaliknya memberi fokus untuk perlawanan pusingan kedua di Stadium Sultan Muhammad ke IV malam esok.
Kelmarin, Skuad Kijang meratah Gergasi Merah 5-1 sekali gus menjadi bekalan selesa pada pertemuan separuh akhir kedua di Kota Bharu, esok.
Gol-gol Kelantan dijaringkan Mohammad Ramzulzahini Adenan pada minit ke-10 dan minit ke-40, Mohd Badhri Mohd Radzi (43’), Nurul Azwan Roya (67’) dan Norshahrul Idlan Talaha (71’).
Sementara itu, gol sagu hati Selangor dijaringkan kapten pasukan, Amri Yahyah pada minit akhir perlawanan.
Kemenangan The Red Warriors itu menyaksikan mereka menjadi calon pilihan untuk mara ke final selepas kali terakhir melakukannya pada 2009.
Pada aksi final itu, Kelantan tumpas kepada Selangor sekali gus impian untuk menyaksikan mereka menjulang Piala FA buat kali pertama berkecai.

No comments:

Post a Comment