12 March 2011

Pemain Masih Cari Keserasian


Pemain Kelantan meraikan gol pertama yang dijaringkan Mohd Aris Zaidi menerusi sepakan
 penalti dalam perlawanan tersebut.

KOTA BHARU – Meskipun mencatatkan kemenangan 2-0 ke atas Selangor pada perlawanan Liga Piala Presiden malam kelmarin, namun kegagalan jentera serangan memanfaatkan deretan peluang terhidang menyerlahkan kelemahan skuad bimbingan Zahasmi Ismail sesudah mengharungi lima perlawanan setakat ini.
Penolong Pengurus Pasukan, Mohd Yusri Ismail mengakui faktor ketumpulan jentera serangan yang menghantui pasukannya antara penyebab utama Kelantan menghadapi kesukaran mencatatkan kemenangan dalam perlawanan menentang Selangor itu.
“Kita bernasib baik berjaya mencatatkan kemenangan pada perlawanan malam ini (kelmarin). Saya akui jentera serangan kita dilihat masih tumpul apabila gagal memanfaatkan banyak peluang terhidang untuk menjaringkan gol,” katanya ketika ditemui Sinar Harian selepas perlawanan itu.
“Mungkin kerana saingan liga baru bermula membuatkan pemain masih tercari-cari keserasian antara mereka, tetapi masalah ketumpulan barisan serangan ini cukup serius dan menuntut kita mengatasinya dengan segera.
“Namun kemenangan tersebut memberi sedikit kelegaan kepada kita kerana mengekalkan rekod tiga kali menang di tempat sendiri selepas berjaya mencatatkan keputusan seri 1-1 dengan Perlis di Kangar pada perlawanan lalu,” katanya.
Bagaimanapun, katanya, secara keseluruhan berpuas hati dengan apa yang ditunjukkan oleh barisan pemain.
“Mereka telah bermain bermati-matian dan menunjukkan semangat juang yang tinggi pada perlawanan malam ini (kelmarin). Semangat seperti inilah yang kita mahukan dalam setiap perlawanan dan kita lihat pemain kita tidak mudah berputus asa untuk mencari gol pendahuluan.
“Selepas kita mengeluarkan Mohd Khairul Izuan (Rosli) dan menggantikannya dengan Mohd Shawalrudin (Abdul Razak) pada pertengahan babak kedua, baru kita lihat corak permainan kita berubah dan bermain lebih agresif. Saya akui, prestasi Mohd Khairul Izuan sedikit merosot dan dia bermain dibawah tahap keupayaan sebenar dalam perlawanan ini.
“Kita terpaksa tunggu minit ke-77 untuk memperolehi gol pertama menerusi sepakan penalti Mohd Aris Zaidi sebelum jaringan gol kedua menerusi Tuan Mohd Norhafiziee Tuan Mahmood seminit sebelum wisel penamat.
Sementara itu, Kelantan akan bertemu Pulau Pinang pada perlawanan keenam Liga Piala Presiden pada 14 Mac ini di Stadium Mini Bertam, Kepala Batas.

No comments:

Post a Comment